Meny
 

Gjør som Skijentene og støtt Rosa sløyfe

Gjør som Skijentene og støtt Rosa sløyfe

Hvert år får mange brystkreftbehandlede kvinner livet i gave, men flere av dem blir aldri helt friske. Årets Rosa Sløyfe-aksjon har senskader i fokus.

Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2011, og har hittil donert over 14 millioner til forskning på brystkreft. Blomsterkjeden er i tillegg er stolt sponsor av kvinnelandslaget i langrenn, og ser på skistjernene som forbilder for andre kvinner, med potensiell stor påvirkningskraft i viktige saker.

 

Mester Grønn er stolte over å ha fått med seg skijentene på denne aksjonen, med Therese Johaug, Ragnhild Haga og Ingvild Flugstad Østberg i spissen. Sammen med dem og kundene sine, er målet å igjen samle inn mange millioner til en svært viktig sak.

Sterkt møte på fotoshoot

På fotoshooten til årets aksjon fikk skijentene et sterkt møte med tobarnsmoren Siv Elisabeth Hauglann. Hun ble i 2007 rammet av trippel brystkreft. Etter en tøff operasjon, cellegift- og strålebehandlinger ble hun erklært kreftfri året etter, men på grunn av den sterke behandlingen har årene etter sykdommen vært preget av blant annet nerveskader, konsentrasjonsproblemer og kroniske smerter for sykepleieren.

 

- Det jeg sliter mest med og som for meg er det verste, er fatigue og kroniske smerter. Hverdagen består i å jobbe. Det er ikke så mye annet jeg har energi til etter jobb. Jeg må være løsningsorientert for å klare å holde ut, og derfor er jeg veldig glad for at Mester Grønn vil støtte arbeidet mot senskader og forskning på området, sier Siv.

 

 

Se skijentenes sterke møte Siv Elisabeth Hauglann.

 

 

Gi din støtte - kjøp et Rosa sløyfe-produkt
Årets Rosa sløyfe-kolleksjon består av Rosa sløyfe-buketter, Fairtrade-roser, økologiske eplebobler, mørk sjokolade, sommerfugl, duftlys, pannebånd og designpin. Det gis også et beløp for hver bunt som selges av 3for2 utvalget på avskårne blomster.

 

Sammen med Rosa sløyfe-buketten ligger det et tatoveringsmerke utformet som en blomstersløyfe. Senskader vises ikke alltid på kroppen. Tatoveringen symboliserer at kroppen er merket, og gir kundene muligheten til å vise sin støtte og til å skape oppmerksomhet rundt temaet.


Rosa sløyfe-aksjonen er en fin anledning til å vise omtanke for de som rammes av brystkreft. Så spre rosa kjærlighet i oktober ved å kjøpe et Rosa sløyfe-produkt.

Sist endret - 02 oktober 2018