Meny
 

SATS Storo gir deg tipsene til en perfekt treningshøst

SATS Storo gir deg tipsene til en perfekt treningshøst

Merker du høsten på kroppen? SATS Storo gir deg de beste tipsene til hvordan du kan holde energinivået oppe når det blir mørkere ute.

Med over 100 gruppetimer i uken fordelt mellom tidspunktene kl. 09 til kl. 21 kan man velge mellom alt fra Vinyasa Flow Yoga for den rolige, til Power Step og Bodypump for den som ønsker fart og intensitet. På SATS Storo og SATS Nydalen tilbyr de det siste innen styrke, kondisjons- og gruppetimer.

 

 

Nyheten pure strength byr på superset, tyngre vekter og få repetisjoner. Foto: SATS

 

Høstens nyheter

- Nyheter i høst er gruppetimen Pure Strength. Det er en styrketime med superset, tyngre vekter og få repetisjoner. Timen passer for de som har trent på styrketimer før eller har trent styrke i studio, forteller Malene Lamark, assisterende senterleder hos SATS Storo. Hun har ansvar for alle gruppetreningene.

 

For de som er på utkikk etter en litt morsommere gruppetime, er SATS Storo sin nye time Rock the Bike perfekt!

 

- Det er en morsom økt på sykkel, med partystemning og disco-lys. Der får du trent godt, samtidig som du har det gøy. Denne gruppetimen kommer til senteret i oktober og må prøves, sier Malene.  

 

 

Treningsalene er store og luftige.

 

Det spiller ingen rolle hva du trener

Trening gir mer energi og det spiller ikke så stor rolle hva du trener, for all form for trening er bra for kropp og sinn. Ved å gå på gruppetimer slipper du å finne på selv hva du skal trene, fordi du blir trent av en dyktig instruktør som motiverer deg til å gi det lille ekstra.

 

- Mitt tips er at man finner de gruppetimene og instruktørene man liker, og lager seg en plan over hvilke gruppetimer man skal gå på hver uke. Trening skal ikke bare være preget av at «man må», man skal også like det man trener og ha det gøy samtidig, da holdes motivasjonen oppe forteller Malene.

 

 

Cardio Energy er den ultimate kondisjonsøken med pumpende musikk. Foto: SATS

 

Produser naturlige lykkehormoner

- Når det blir kaldt og mørkt ute har vi lett for å bli slitne og «lettere deprimerte». Når du trener produserer kroppen lykkehormoner og du får tankene over på noe annet. Hvem er vel ikke fornøyd etter en god treningsøkt, avslutter Malene.  

 

Malenes 7 beste tips for trening i høst:

- Lag en plan over hva du vil trene hver uke

- Bruk de personlige trenerne på SATS til å finne den beste treningen for deg

- Få treningen inn i en fast rutine

- Tren sammen med venner

- Meld deg på gruppetimer, det er større sannsynlighet for at du møter opp

- Dra på trening, du angrer aldri på at du hadde en god treningsøkt!

- Ikke glem å ha det gøy!

 

Kom innom de freshe lokalene hos SATS Storo i 4. etasje, hvor dyktige instruktører kan hjelpe deg med å sette sammen et medlemskap som passer for deg og dine mål! Eller besøk SATS Nydalen kun få minutter fra senteret.

Sist endret - 19 september 2018